Mateřská škola Maple Bear – ten nejsilnější začátek pro celoživotní učení

Raný věk dítěte je zásadní pro rozvoj mozku a budoucí úspěch. Od narození do pěti let se v mozku vytvářejí miliony spojení, které ovlivňují, jak dítě vnímá svět, učí se a komunikuje. Prvních 1000 dní pokládá základy pro smyslový a emoční vývoj, zatímco následujících 1000 dní podporuje vznik složitějších dovedností, jako je logické myšlení, řešení problémů a sociální uvědomění. 

V Maple Bear chápeme, že rané dětství není jen příprava na školu – je to jedinečné a mimořádně silné období samo o sobě, které si zaslouží láskyplné, promyšlené a odborné vedení. 

Učení hrou – přirozeně

Hra je středobodem veškerého učení v našem předškolním programu. Prostřednictvím hry děti objevují svět kolem sebe, rozvíjejí jazyk, testují nápady a vyjadřují své emoce. Náš kurikulum nabízí pestrou škálu řízených i volných herních aktivit, které podporují rozvoj gramotnosti, logického myšlení, tvořivosti a emoční inteligence. 

Ať už jde o hraní rolí, vyprávění příběhů, stavění, zpěv nebo objevování přírody – každý herní moment je příležitostí k učení i sebevyjádření. Pečlivě připravené prostředí podněcuje zvědavost, experimentování a radost – základy celoživotního učení.  

Smyslové učení a rozvoj pohybových dovedností

Významná část našeho programu je věnovaná smyslovým aktivitám, které odpovídají vývojovému období dětí předškolního věku. Výzkumy potvrzují, že smyslové učení podporuje integraci nervového systému a schopnost seberegulace, a zároveň významně přispívá k harmonizaci dětí z vícejazyčného prostředí. 

Zaměřujeme se na rozvoj jemné motoriky, rovnováhy a koordinaci pravé a levé mozkové hemisféry – tedy dovedností, které jsou zásadní pro plynulé osvojování více jazyků. Náš přístup tak propojuje fyzický, smyslový a jazykový rozvoj v bezpečném a podnětném prostředí. 

Bilingvní, přirozeně pohlcující prostředí

Děti v mateřské škole Maple Bear jsou od začátku jemně ponořeny do češtiny i angličtiny. Každou třídu vede dvojice učitelů – rodilý mluvčí angličtiny a rodilý mluvčí češtiny, takže oba jazyky jsou během dne přirozenou součástí prostředí. Vycházíme z kanadského modelu jazykové imerze, který neznamená výuku cizího jazyka, ale plnohodnotné používání druhého jazyka jako prostředku komunikace a poznávání. 

Jazykový rozvoj probíhá u každého dítěte vlastním tempem. Klíčová je pro nás přirozené vystavení jazyku, porozumění a pocit bezpečí – teprve pak přichází jazyková produkce. Tento přístup rozvíjí nejen jazykovou plynulost, ale také flexibilitu v myšlení, empatii a interkulturní porozumění. 

Přístup Maple Bear k předškolnímu vzdělávání

Naše kurikulum vychází z respektovaného kanadského systému raného vzdělávání, který je známý svou kvalitou a inovativním přístupem. V centru stojí dítě jako kompetentní, zvídavá a schopná osobnost. 

Každá třída mateřské školy má maximálně 20 dětí, což zajišťuje individuální přístup, blízké vztahy a bezpečnou atmosféru, kde se každé dítě cítí vnímáno, podporováno a oceňováno. 

V našem vstřícném prostředí jsou děti vedeny k objevování, experimentování a vyjadřování vlastních myšlenek. Učí se tvořit vztahy, řešit problémy a rozvíjet pozitivní obraz o sobě – to vše přirozenou cestou, skrze hru a objevování.